اوليا نماينده مردم يزد و صدوق در نشست رسانه ای بدون دعوت از یزدفردا : " علي اکبر اوليا نماينده مردم شهرستان هاي يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي روز يکشنبه دهم خرداد در نشستي رسانه اي حضور يافت و ضمن ارائه عملکرد خود به پرسش هاي خبرنگاران پاسخ گفت.
به گزارش یزدفردا به نقل از بهارنو : اوليا در پاسخ به پرسشي پيرامون توزيع پول و تراول و برخي اقلام در ميان برخي از اقشار مردم توسط دولت ، اظهار داشت: من اين نوع پرداخت ها را مشکوک مي دانم و منابع آن هم مشکوک است. پرداخت رقم هاي درشت در سفرهاي هيئت دولت توسعه پيدا کرده و اين پول پخش کردن ها در آستانه انتخابات، حداقل دلچسب نيست. البته براي مقابله با اين شيوه با خلا ء قانوني روبرو هستيم.
وي افزود: مکانيزم هاي پنهاني که در بودجه وجود دارد، بخشي از درآمدهاي نفتي را بدون پيش بيني در قانون و به طور غرشفاف در اختيار رييس جمهور قرار گرفته و با توجه به عملکرد نامناسب اين بخش احتمال دارد درخواست تحقيق و تفحص صورت گيرد تا به طور دقيق بررسي شود و گزارش آن را در صحن مجلس بياورند و منشاء تصميم گيري هاي بعدي شود.
اوليا فضاي نقد و بررسي را تاثيرگذار دانست و گفت: من همراه با نمايندگان کميسيون هاي مجلس اين موضوع را دنبال خواهم کرد. در نهايت مجلس مي تواند به صورت تحقيق و تفحص وارد شود و در مجموع فضاي مجلس، فضاي مناسبي است و اميدوارم جايگاه نظارتي مجلس مخدوش نشود.

رسانه ها می توانند موجب تسهيل توسعه باشند

اين نماينده ي مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر نقش رسانه ها در برقراري ارتباط نمايندگان و مردم با اشاره به اين که دقت نظر و حضور رسانه ها مي تواند موجب تسهيل تاثيرگذاري و توسعه ي استان باشد، ابراز اميدواري کرد خرداد منشاء تحول و خير براي ملت ايران باشد و گفت: قطعا نقش رسانه ها در اين عرصه ي خطير و حضور گسترده مردم تاثيرگذار است و انشاء الله هرچه خير و صلاح ملت است رقم زده شود و هر يک از ما نقش خود را در انتخابات به خوبي ايفا کنيم.
اوليا آشنايي با نقش نماينده ي مجلس را تنظيم کننده انتظارات دانست و با اشاره به نقش هاي مجلس در حوزه هاي قانونگذاري و نظارتي و ابزارها و مکانيزم هايي که براي فعال تر شدن مجلس و نمايندگان دارد خاطرنشان کرد: باور دارم شان اصلي نماينده توانايي در اجراي وظايف قانوني و نظارتي اش است و نماينده بايد به روز باشد و چنانچه اشکال و انحرافي هست به سرعت از ابزارهاي لازم استفاده کند.
وي با ابراز تاسف از اين که انتظارات ثانوي موجب مي شود نماينده در اين زمينه فرصت کافي نداشته باشد و انتظارات متنوع مردم در زمينه ي مسايل عمومي و خصوصي شان زياد است خاطرنشان ساخت: نماينده ي مردم از يکسو بايد با مردم در ارتباط باشد و از سوي ديگردرگير شدن زياد به اين امر او را از رسيدگي به ديگر وظايفش محروم مي کند و چنانچه اين تعادل برقرار نشود، کارآيي نماينده کم مي شود.

مسئولان استا ن بنای تعامل با نمايندگان ندارند

نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس همچنين با اين توضيح که يک لايحه ممکن است ظاهر و باطنش متفاوت باشد و اين هنر نماينده است که هر دو را ببيند و آنچه تصويب مي شود به خير و صلاح مردم باشد اظهار داشت: نمايندگان از تريبون بزرگي برخوردار هستند و نطق هاي آنان مي تواند بازگو کننده خواست ها و نيازهاي مردم باشد.
وي افزود: در آيين نامه جديد اگر نماينده از پاسخ سوال ها قانع نشد در صحن علني مجلس مطرح مي شود و اگر نمايندگان قانع نشدند، کارت زردي به وزير داده مي شود و چنانچه يک وزير سه کارت زرد گرفت، استيضاح مي شود.
اوليا با برشمردن اقدامات و فعاليت هايي که تا کنون داشته گفت: سعي کردم ضمن ارتباط با وزارت خانه هاي مختلف با توافق و تفاهم و به صورت دوستانه مسايل را که برخي از آن ها استاني و برخي ملي بوده، حل کنم. با وزارتخانه ها سعي مي کنيم بحث کارشناسي و تعامل دوستانه داشته باشيم .
وي با انتقاد از نحوه ي تعامل مسئولان استان با نمايندگان با خاطرنشان کردن اين نکته که در استان يزد فضاي سردي بين نمايندگان و مسئولان استان حکمفرماست هشدار داد: تا کنون بنايي براي تعامل با نمايندگان وجود نداشته و ما پس از انتخابات، استراتژي مان را مشخص مي کنيم و با توجه به قدرت مجلس و نمايندگان تصميم مي گيريم و از فرصت ها استفاده مي کنيم.

پس از انتخابات استراتژی مان را مشخص می کنيم

اين نماينده مردم در مجلس با تاکيد بر اين که بناي ما بر مداخله نيست، اما بسياري از مسايل با تعامل بهتر مي تواند مرتفع شود اضافه کرد: بنده نماينده مجلس در شوراي معماري و شهرسازي هستم و افزون بر آن ، عضو ناظر مجلس بر توسعه استان هستم و بر عملکرد قوانين نظارت دارم و نظرات نمايندگان را در وزارت کشور در زمينه توسعه منعکس خواهم کرد.
اوليا همچنين دغدغه ی خود در زمينه صيانت آرای مردم را يادآور شد و اظهار داشت: طرح اصلاح قانون انتخابات براي توازن امکانات بين کانديداها تهيه شد اما نظر برخي دوستان اين بود که فرصت کافي براي تصويب آن پيش از انتخابات وجود ندارد.
وي با انتقاد از تيترهاي جنجالي برخي رسانه ها و صاحبان تريبون ها ، از آنان خواست به وظايف قانوني و ديني خود توجه داشته باشند و خدا را ناظر ببينند و در سطح جامعه نيز از هرگونه اقدام و برخورد تخريبي خودداري شود و تنش آفريني نشود، پلاکاردها پاره نشود و همديگر را به رعايت اخلاق سفارش کنيم تا مشکلي پيش نيايد.
نماينده ي مردم يزد و صدوق با انتقاد از محدوديت هايي که براي برخي هواداران يکي از کانديداها فراهم شده ، گفت: متاسفانه انگار فقط تبليغ براي رييس جمهور فعلي مجاز هست و فضا، فضاي منصفانه اي نيست..
وي در پاسخ به پرسشي پيرامون شبهه ي «سيد» نبودن موسوي ، اظهار داشت: اين از بداخلاقي هاي انتخاباتي است که ايجاد شبهه کنيم و شخصيت افراد را زير سوال ببريم، کسي يک شبه سيد نمي شود. اما با توجه به گرايش بيشتر و روزافزون مردم به موسوي اين بداخلاقي ها بيشتر مي شود.

دولت به قانون تمکين نمی کند
نماينده مردم یزد و صدوق صرف نظر از نتیجه ی انتخابات، فضای کنونی را موجب روشن شدن پاره ای از اشکالات کار دولت ارزيابی کرد و خاطرنشان کرد: يکي از مشکلات ما عدم تمکين دولت به قانون است که اعتراضات نمايندگان را برانگيخته، فضاي مجلس به رغم اين که اصولگراست، اما اين ها را کتمان نمي کنند، ولي مجلس هنوز نتوانسته نقش بازدارندگي را ايفا کند ، گرچه دو گزارش ديوان محاسبات نشان دهنده ي نقش تاثيرگذار مجلس بود.
وي در پاسخ به پرسشي پيرامون حضور وزير بهداشت در مراسم انتخاباتي رييس دولت نهم در استان يزد خاطرنشان کرد: شکي در ممنوعيت استفاده از امکانات دولتي نيست، انشاء الله آقاي لنکراني لااقل خودشان متقاعد شده باشند که در يک سفر دولتي، از وقت شخصي براي تبليغ استفاده کرده اند
نماينده ي مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي در بخشي از پاسخگويي خود به رسانه ها با يادآوري نقشي که ميرحسين موسوي در توسعه استان ايفا کرده اظهار داشت: خاطرات شيريني از زمان دولت ميرحسين موسوي در زمينه تعامل دولت مرکزي با استان دارم و تا مدت ها دست نوشته ايشان را که با عبارت زيبايي بر پيگيري و تامين آب تاکيد نموده بودند در اتاقم نصب کرده بودم. ايشان به رغم شرايط جنگي، اميدواري مي دادند تا طرح انتقال آب به نتيجه برسد..
وي از فولاد آلياژي، تخصيص سهميه ارزي براي تامين نيازهاي توسعه اي استان يزد، حساسيت موسوي نسبت به توليد و قشر فعال استان ، نگاه خوب به فرهنگ و دانشگاه و آغاز به کار احداث دانشگاه يزد در زمان دولت موسوي، به عنوان خاطراتي که از ميرحسين موسوي به ياد دارد مطرح کرد.
اوليا همچنين مراقبت 24 ساعته موسوي از وقايع کشورهوشياري، سلامت نفس و تاثيرگذاري اين مسئول کشوري را يادآور شد و ابراز اميدواري کرد از موسوي به عنوان سرمايه اي بزرگ ، به درستي استفاده شود


لازم به توضیح است  :هرچند یزدفردا تا کنون تمامی اخبار و گزارشات مربوط به دو جناح را  منتشر نموده و در بسیاری موارد حتی با انتشار گزارشات تصویری و متنی از نشست های اصلاح طلبان   نموده است اما به دلایل  نا معلوم( حداقل برای فردائیان) در دو کنفرانس خبری نماینده محترم مردم یزد و صدوق که  از بدو نمایندگی ایشان تشکیل شده است امکان حضور نیافته و تنها اخباری را که دوستان فردائی حاضر در کنفرانس های خبری ارسال نموده اند انتشار داده است که امیدواریم حداقل نماینده محترم یزد و صدوق که نقد و بررسی را تاثیر گذار می دانند و اعتقاد دارند رسانه ها می توانند موجب تسهيل توسعه باشند ، اجازه حضور رسانه هایی  مانند یزدفردا را می دادند تا در انتقال سخنان ایشان و انعکاس سئوالات احتمالی فردائیان  از ایشان بدون واسط عمل نماییم  در پایان امیدواریم  نمایندگان محترم مردم حداقل در مورد نشست های رسانه ای خود زمینه حداکثری تعامل را به وجود آورند

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا